Veckans matplanering

Har suttit och funderat över vad vi ska äta kommande vecka hela dagen. Fredagarna är ju bäst, står alltid tacos där. Men sen är det alla andra dagar som också ska kluras ut. Nu blev det så här till slut iaf.
 
Onsdag: Kyckling- och broccoliomelett
Torsdag: Kycklingssallad
Fredag: Tacos
Lördag: Kött med stekta grönsaker
Söndag: Köttfärslimpa fylld med soltorkade tomater och fetaost
Måndag: Pytt på zucchini, broccoli, morot, bacon och lök
Tisdag: Citronpepprad laxfilé med broccoli- & spenatmos
Onsdag: Grekisk kycklingssallad med citrondressing

Kommentarer
Johanna säger:

Har du provat köpa fryst salladskyckling? Har inte kollat näringsinnehållet men verkar smidigt.

Åt på Jensen Bofhus idag. Tog en fitness biff men inte så imponerad. Tanken var dock god och smaken men inte storleken på köttbiten eller servicen på restaurangen. :/

Varierar ni någonsin tacosen eller kör ni samma på repeat? :)

Funderar på att prova kyckling...enchiladas eller fajitas eller vad det heter.

Svar: Har testat! Helt okej, men rätt dyrt tycker jag nog. Fast det kan det vara värt för att slippa tillagningstiden så klart :)
Kikade på deras hemsida, lät ju himla gott med den fitness biffen annars. Tråkigt att du inte var nöjd.

Aldrig variation! Möjligtvis på "lägga-på"-ordningen i så fall. Ibland skojar jag till det med att ta tomat före gurkan ;)

Har testat fajitas, gillade inte så stora kycklingbitar jag gjorde (1 cm x 1 cm) så jag funderar på att testa med kycklingfärs någon gång. :)
ktrina.blogg.se

2013-04-05 | 18:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback