2013 here we come!

Hej!
 
Välkomna till min nyaste blogg. Har tagit en rejäl svängom sen jag lämnade blogg.se i maj 2011. Skönt att äntligen vara hemma igen. 
 
Nytt år och nya möjligheter, right?
Usch, ja. En del av mig tycker verkligen det är så klyschigt med att varje nyår börja ta tag i sitt liv och börja träna, och börja äta mindre skräp. Men en annan del, som jag tänker låta vara den drivande här i bloggen, är så otroligt peppad för de kommande 365 dagarna som kan innebära så otroligt mycket.
 
Under 2013 kommer jag bland annat att ta min examen i folkhälsovetenskap och därmed även bli högskoleexaminerad hälsocoach. Det vore nog rätt trevligt om man levde som man lär då. Jag sitter på en sjuhelsikes massa kunskap om både nutrition, motion och beteendeförändringar och har en hel del olika coachingverktyg - och allt bara går till spillo just nu. Men med näsan i böckerna tänker man inte alltid på att teorierna går alldeles utmärkt att applicera på sig själv.
 
Nu har ett nytt år börjat. Nyåret skålade jag in i en glasflaska med Loka citron. Redan där gick startskottet för detta år som kommer gå i hälsans tecken.
 
Vi ses på gymmet eller hur?!
               ...eller ja, vi kan ju höras här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback