Äta, äta äta!

Igår runt 13-tiden dök pappa upp. Med sig hade han lite hemodlad styckad ko och en stor kasse med böcker från Johanna. Han hade även med sig en julklapp från mamma. Vi fick ett jättefint frukostset med någon slags brödhållare, äggkoppar, skedar, servetthållare och salt- och pepparkar. Passade vårt kök perfa!
 
Jag bjöd pappa på en räkmacka när han kom och den var väldigt uppskattad. Sen gick vi till Ica och köpte hem lite frukt och även varsin semla. Landhs semlor från Mullsjö är de bästa! Pappa ville vila och se på text-tv. Och han fick även se första avsnittet av En pilgrims död. Sen när Joakim kom hem så blev det fläskfilé till middag och så avslutade vi kvällen med Farmen och Veckans brott med en skål blandad frukt till. Pappa fick även låna badkaret.
 
Imorse när Joakim åkte till jobbet bad pappa om att få sova en timme till. Så medan han gjorde det så la jag mig i sängen och tänkte läsa lite i Fifty shades-boken men den är ju så seg. Förstår inte hur folk kan tycka den är så bra? Har folk för lite kul i sängen eller vad är det frågan om?!
 
Strax innan 8 gick jag upp och kokade gröt åt pappa och rev även ett äpple som han kunde ha på gröten. Efter frukost blev det nyhetsmorgon på tv. Vi tog på oss och gick ner till konditoriet under oss och tog en kaka med kaffe. Rätt mysigt ställe faktiskt. Ska nog gå ner dit någon dag med en bok och kura ihop i en fåtölj med en kaffe. Sen stack jag iväg för att tanka bilen men Telia hade tydligen stängt av nätet här i närheten så kortautomaten fick ingen täckning. När jag kom tillbaka så gick vi iväg och åt lunch. JA! Det är fan inga långa mellanrum mellan måltiderna inte! Pappa bjöd på lunch på Habo kök och bar. Dagens som var en bauta pannbiff med stekt potatis. Mycket lyxigare upplagt än en vanlig lunchrestaurang tycker jag nog. Efter lunchen köpte pappa varsin trisslott. Han fick en nitlott medan jag vann 30 x 2. Sedan rullade pappa hemåt igen. Jag gick hem och smälte maten innan jag gick iväg för att träna. Det var jag verkligen i behov av efter all mat pappa tryckt i en. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback