En dag i taget

Idag gick det inte så bra med mina löften. Inte helt iaf. Men det är ingen fara på taket, kunde ha varit sååå mycket värre.
 
Blev lite småsur på min sambo imorse vilket resulterade i frukoststrejk. Blev bara en kopp med svart kaffe. Så jag passade på att köra lite fasta. Vi åkte iväg och var inte hemma förrän runt 14 då det blev lunch och dagens första mål. Rester av köttfärssås tillsammans med falsk potatissallad som jag testade göra.
 
Inser nu i skrivande stund att jag behöver diskutera mina mål lite mer med mig själv. Särskilt det här med mejerierna. Grädde, creme fraiche, smör och ost är livsmedel som jag inte har någon problematik kring och kan därför äta det som normalt. Däremot mjölk, filmjölk och yoghurt är så otroligt lätt för mig att få i mig för mycket. Så där för mycket att magen inte mår bra. Därför finns det heller inte större anledning till att utesluta alla mejerier.
 
När vi var iväg köpte jag äntligen min stekgryta jag suktat efter så länge men den har alltid varit slut på IKEA. Sen i bilen på väg hem säger sambon att han vill ha en chiligryta som min pappa gjorde för något år sedan. Så trots att vi precis veckohandlat på Maxi sprang vi in på vår lokala ica-affär här hemma för att köpa till lite extra.
 
Grytan innehöll bland annat vin och råsocker. Vilket jag också vill undvika. Alkoholen från vinet kokades ju i och för sig bort under tiden.
 
Ingen superoptimaldag men det har inte blivit en massa socker och mjöl åtminstone. En dag i taget. Jag kan göra morgondagen till en ännu bättre dag. Vi ska gå och lägga oss lite tidigare idag så vi vaknar tidigare imorgon och komma iväg till gymmet. Känner att bland annat axlarna skulle behöva sig en rejäl omgång.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback