Tenta, kalas och så lite tango

Så där ja! Nu börjar det lugna ner sig en smula. Hela torsdagen gick åt att skriva, skriva om, skriva om stress och bps-modellen, skriva om hjärt- och kärlsjukdomar. Leta och läsa och översätta artiklar. Skrev ihop en låtsas essä inför tentan. Tur var väl det! Hade nog inte haft tillräckligt med tålamod att sitta och hitta på 1000 nya ord under tidspress. Så nu är det bara att hoppas på det bästa, vilket skulle vara att jag inte skrivit helt knasigt eller förstått helt åt helvete.
 
Igår morse gick jag upp tidigt. Allt innan 6 är tidigt för min del. 6.44 gick tåget mot skolan och det gick ju smärtfritt. Lite illamående bara. Tentan gick rätt bra hoppas jag alltså. Lyckades tajma in tiden bra så jag slapp vänta på hemtåget för länge. Väl hemma blev det lunch och sen raka vägen ner i sängen.
 
På kvällen blev det kalas för svärmor. Och jag skötte mig exemplariskt! Eller well, saker och ting kunde väl varit bättre. Men det var inte sämre än jag hade förväntat mig åtminstone! 
 
Idag gick jag upp tidigt, läste på facebook att jag hade blivit moster till en liten tös igår. Kollade på MPIP3 på tvn. Tog en stooor kopp med kaffe. Sen lite riskakor innan det var dags för gymmet! Gick alla tiders. Dock var blodsockret nere vid fotknölarna när det var dags att fixa lunch. Att upptäcka att vi glömt köpa gräddfil (åt inte tacos hemma igår) och behöva stå i den oändligt långa kassakön på ica var inte speciellt kul. Vi hann knappt svälja maten innan vi skulle iväg på nästa kalas. Joakims farmor fyller år idag så det blev lite tårta och kakor där. Inte heller speciellt katastrofalt.
 
Vi diskuterade lite om vi skulle äta något mer när vi var på väg hem. Ingen av oss var speciellt hungriga så vi sprang in och köpte en till gräddfil och gurka för att köra lite grönsaks dipp ikväll. 
 
Men vi får väl se hur det blir med det. Vi ligger helt utslagna i sängen och jag skulle inte säga nej till att sova. Imorgon ska äntligen julen städas bort! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback