Nyttodag

Har varit himla effektiv idag känns det som. Började morgonen med långdragning i sängen framåt 8. Gick upp och diskade och städade undan i köket. Bäddade sängen och plockade undan kläder som åker runt på golvet.
 
Vägde för- och nackdelar med att skriva examensarbete själv eller tillsammans med någon. Bestämde mig för att köra själv. De enda anledningarna till att jag inte skulle skriva själv var att jag då inte har någon att bolla idéer med och att man får ta allt ansvar själv och har sig själv att skylla ifall det går åt helvete. No excuses som dög för mitt vettiga jag. Blir helt klart en utmaning! Vår projektplan ska vara på 4-5 sidor och efter lite googlande verkar en B-uppsats ligga på ca 15-25 sidor. När jag berättade det för sambon så sa han bara "ja men det klarar ju du". Och det har han fan rätt i. Jag är bara nojig och vill inte ta några risker. Men nu tänker jag göra det ändå.
 
Till 10 april ska vi ha läst en vetenskaplig artikel och skrivit en sammanfattning av metoden i artikeln på max 250 ord. Done! Läste flera som jag inte tyckte var intressanta eller relevanta, hittade en himla intressant om low carbohydrate, ketogenic diet och dess effekter på PCOS. Så blev det översättning och sammanfattning av metoddelen.
 
Har även försökt strukturera upp projektplanen som ska göras. Vill liksom komma igång på en gång. Det är lite så jag funkar. Kör hårt från början, låter texter ligga och gro fram till dagen innan deadline då det blir fart igen. Detta är nog inget man bör skriva med i sin tidsplan antar jag, 
 
Sen körde vi en maxirunda. Inte så mycket folk, antar att dom inväntar påskhelgen lite närmare. 

Kommentarer
Johanna säger:

Intressant examensarbete om du kör på det du börjat översätta.

Svar: Absolut, det vore det. Fast har kikat efter mer material men är väldigt lite forskning kring sambandet däremellan :/
ktrina.blogg.se

2013-03-27 | 20:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback