Påsk upcoming

Pass 2 gick galant! Lite ändringar här och där eftersom det var folk i vägen. Efteråt slängde jag ihop mandelpannkakor våffeldagen till ära. Vi funderade på att köpa våffeljärn i år, men det känns så onödigt. Till pannkisarna hade jag mosad banan, eftersom vi inte hade några bärisar hemma.
 
Håller på att planera veckans måltider. Idag blir det köttgryta som jag gjorde igår. Sen i slutet av veckan är det påskdags. Vi firar inte påsk mer än nödvändigt, dvs äter middag hos Joakims mamma på långfredagen och sedan äter lite påskmat hemma på påskafton.
 
I år tänkte jag göra köttbullar och lammfärspaj med rödbetor och chèvre. Sen ska vi även ha lite sill, prinskorv och ägghalvor med rom/räkor på. Jag tänkte även göra varsin mini citronpaj i våra nya småformar. Vet inte om jag ätit lamm förut, det var ju en av rätterna man ratade i skolan "för att det smakade kofta". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback